Wednesday, October 19, 2016

Riietamine

Riietamine meie peres on võtmas uusi tuure. 

Finka on täielik riietumis-gurmaan. Tal on vaja muutkui sättida ja kombineerida. Eile pani jalga ühed püksid, aga enne õuekombeka selga ajamist avastas, et need ikka üldse ei sobi särgiga kokku ning oli vaja vahetada sukapükste ja seeliku vastu. 
Täna oli tal vaja valida sokkide vahel. Sättis need ilusti voodile ritta. Pärast ütles mulle, et luges "idinad-sidinad" (ehk siis liisusalmi), et otsustada, milline paar võtta. Samuti valis selga kampsuni, kaelakee. 
Seda, et mine võiksin tema riiete valikus sõna sekke öelda, seda pole ammugi mitte. Kui siis ainult see, et ma olen enamasti see, kes ta kappi need riided tekitab. Samas on tal sageli põhimure: "Mul pole ju valikut." Paar kleiti olen ka õmmelnud Finka juhistest lähtuvalt. Eelkõige valib ta kanga värvi, tegumood poleig nii oluline - ainult siis, kui on liiga kitsas, ebamugav jne.. 

Ennuga on kuidagi lihtsam olnud. Ta läheb hommikuti  alati ise oma kapi juurde ja võtab sealt aluspüksid, särgi ja püksid ja paneb selga. Sokke pean miskipärast alati mina tooma, sest need tulevad meelde alles enne õue minekut. Vahel peab siiski ka pärast hommikusööki tal särki vahetama. Selle toon siis ka reeglina kiirustades mina - ei usalda teda alla korrusele mängutuppa (kus on ka laste riidekapid) minemast veel enne äraminekut, kuan ta jääb ju sinna mängima ja eesmärk riideid tuua kipub ununema. 
Ühel hommikul oli jälle särki vaja vahetada. Märkasin ka, et pükstele oli tulnud väike plekk. Aga arvasin, et püksid võivad jääda, plekk on väike ja saab ehk maha pühkida. Aga Enn vastas selle peale: "Ei, tema ei taha, et Ava tema pükste peal plekki näeks." Tõin itsitades ka uued püksid. Aa on laasteaias Ennu üks lemmiksõpru. Tore tüdruk, kellega oleme ka pärast lasteaiapäeva sageli koos mänguplatsile sattunud. Armas, et Enn tahab tema ees hea välimusega olla. Nii armas. 

M sai endale sünnipäevaks laste dekoreeritud T-särgid. Väga moodsad. Ja ühe roosa triiksärgi, mille värv talle hämmastavalt hästi sobib. Triiksärgi kinkimise idee tuli Finkalt, kes mingi hetk arvas, et issi oleks ju ilus küll, kui tal oleksid roosad riided. 

Ma ise kannaksin viimasel ajal muutkui sinist. Sinist, sinist, sinist. Aga kapis pole ju valikut! (sõnad laenatud Finkat).

No comments:

Post a Comment