Monday, February 23, 2015

Barney

Ma küll viimasel ajal üritan lastega koos olles rohkem mürada, aga vahel vaadatakse arvutist multikaid ja laste saateid ikka ka. Lapsed tunnetavad, et see privileeg ja nuiavad ikka palju, aga ma püüan endale kindlaks jääda - üle tunni päevas vaadata ei tohi. Vist :).
No, aga mida siis vaadata.
Ma olen vist kirjutanud, et vaatame multikaid erinevates keeltes. Ja üritan ikka originaalkeeles asju vaadata. Kui Teletupse, siis ikka inglise keeles, kui Pipi, siis ikka rootsi keeles ja nii edasi. See on tegelikult hea viis, kuidas laste sõnavara täiendada, ma arvan. Väljendeid on Athenale külge jäänud ja Ennule ka: "Big Hug" (Teletupsudest :)).
Aga üks laste programm on mu vaieldamatu lemmik, mida soovitaks kõikidele alla 10 aastastele lastele (vanematele ehk juba liiga lapselik) näidata, kellel vaja inglise keelt õppida, harjutada, kuulda. Mitte ainult mitmekeelsetele nagu meie pere vaid ka näiteks neile, kes algklassides inglise keelega alustavad... See on Barney!
Kui Teletupsud on inglaste pärusmaa ja räägitakse Inglismaa pudikeelt, siis Barney on Ameerikast. Teda teavad vast kõik umbes alla 40-aastased ameeriklased, kuna eetris olnud juba 90ndate algusest saati. Ja ta on väga pop seal!
Miks ta mulle meeldib:
- seal on alati positiivne sõnum
- kõik räägivad hästi selget keelt (erinevalt teletupsudest :))
- palju laule hoogsate meloodiatega - superhea keeleõppeks mu meelest
- alati on teemaks viisakus, sõprus ja teistega arvestamine. Õpetatakse baasväärtusi!
- väärtustatakse mängu, fantaasiat ja tuju on alati lõbus
- saab ideid, mida lastega ka kodus teha - rollimängud, meisterdamiseks, laulmiseks... mida iganes...
 
Ja youtube-s on neid nii palju erinevaid, vaata ja vaata! Aga mitte üle 1h päevas!!!! :D
 
....
Barney shows us lots of things
Like how to play pretend
ABC's, and 123's
And how to be a friend
Barney comes to play with us
Whenever we may need him
Barney can be your friend too
If you just make-believe him!

3 comments:

  1. Kõu lemmik on Teremok tv Raskaska. Soovitan ka Ennule ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pole kuulnudki! Kas vaatate seda vene keeles? Ma vist ei raatsi keeli lisada, läheb liiga segaseks...

      Delete
  2. Vaatame jah, youtubist. Seal ainumt värvid :)

    ReplyDelete