Tuesday, May 5, 2015

Migreerumisest

Vaatan uudiseid ja mõtlen.
Ma elaks küll hea meelega Malmös. Rootsi on tore riik ja tegelikult isegi vahel igatsen sinna tagasi. Isegi rohkem, kui Eesti. Mitte, et siin halb oleks mul (mõnel on), aga lihtsalt Rootsi mulle meeldib. 
Ja Malmö on tore linn. Nii mitmekesine, nii huvitav ja mõnus kliima ja meri ja pöörlev torso ja pikad linnaliinibussid.
Sitsiilias elaks ka. Seal võiks olla suvila. Hea toit ja veelgi mõnusam kliima. Oleks paat, siis käiks merel inimesi välja püüdmas. Seal pidi neid jaguma. Ära ei sööks, vaid laseks maale saabudes lahti.
Aga kuhu neil minna?
Jah, tegelikult ise migreerujana, immigrandina, emigrandima arvan, et Euroopal peaks tõesti olema ühtne väljaspoolt tulevate põgeike, migrantide poliitika. Malmö on ju piirist kaugel ja Rootslastel on see vana humanitaarususe traditsioon, mida ka mina väga hindan. Hindan, kuigi tean, et seljataga ja koduseinte vahel võivad rootslased olla väga rassistlikud ja ülbed, siis viisakust neil seda avalikult mitte välja näidata, jagub.Ja see viisakus mulle meeldib ka, kuigi vahel ajab närvi.
Aga Sitsiilia pole küll milleski süüdi, et ta Itaaliale kuulub. Ikka tullakse ju Euroopasse. Kuvand on Euroopa hea elu. Vähemalt kamerunlased eristasid Eurioopast heal juhul Saksamaad ja Inglismaad, mul oli Euroopa, kuhu tung suur.
Ja Eestisse. Ma isiklikult arvan, et eestlastele kuluks ära küll üks paras ports karvaseid ja sulelisi. Olgem ausad, need hirmud, et kõigil tumedanahalistel on HIV ja kõik burkad katavad terroriste jne, on ju aegunud ja labased. Kes seda ei teaks? Vähemalt noorem põlvkond Eestlasi on piisavalt ringi käinud, maailma näinud või vähemalt raamatuid ja internetti lugenud, et olla piisavalt avatud. Teiste suhtes. Veidi rohkem immigrante oleks mõnus värskendus ses konnatiigis. Ja avardaks inimesi. Teeks neid paremateks. Annaks võimaluse näha midagi laiemat kui enda ninaesist ja see tuleks kohe nina ette kätte.
Ja olgem ausad. Kui Eesti avakski ennast rohkem, kes siis tuleks? No ikka väga vaprad esimesed, tulevad ja ma arvan, et neid ei tule kohe kindlasti mitte hordide ja laagrite viisi. Ja kui tulebki, siis tulgu! Tere! Welcome to Estonia! (see slogan vist küll enam ei tööta, olen kuulnud samadest uudiste allikatest, kus põgenikestki räägitakse...)
Jah. Immigrant räägib immigrantide nimel.

Nojah, Samas meenub lõik kunagisest vestlusest ühe onuga Limbe rannas.
Mina: Miks te, kamerunlased, tahate ära Euroopasse, USAsse, Kanadasse, jne? Samas olete ju nii suured patrioodid ja väärtustate meeletult oma pere ja lähedasi. Miks siin pole hea?
Onu: Inimestel puudub usk enesesse. Et nad suudaksid oma elu siin paremaks teha. Et nad oma tegevusega suudaksid siin midagi muuta. Riik on korrupeerunud. Kui keegi tahab midagi muuta, siis on vaid oht, et ta astub kellegi kannale. Parem on mitte oma eluga riskida ja proovida elada mujal.
(no täpseid sõnu ma ei mäleta, aga jutu mõte oli selline)

Kui me, eurooplased, suudaks hoopiski aidata muuta seda korruptsiooni ja eneseusu suhet seal... Vot see oleks vast saavutus! 

No comments:

Post a Comment