Thursday, April 3, 2014

Finka on täitsa välismaalane

Finka räägib viimasel ajal muutkui rohkem ja rohkem.
Enemasti eesti keeles,
aga juba hiilivad lasteaiast ka mõned rootsikeelsed sõnad ligi... "nej!"
ning isaga ikka inglise keeles. Aga teda näeb viimasel ajal kuidagi harva. Kahjuks.
Palju väljendeid on Finkal "Lotte reis Lõunamaale" filmist, mida vaatab peaaegu igapäevaselt.
Palju kasutab väljendeid, kus "tegelikult", "vist" jne..
Verbide kasutamine on naljakas. Enamasti ta väldib neid.
Aga vahel teeb selliseid lauseid nagu minu meelest vaid välismaalased võivad teha..
Näiteks...
"Lammas väike olema"
"Toit otsas olema"
...
:D

2 comments:

  1. A, kuidagi ma ei vastanud ega vastanud sin blogi poltitustele, aga vastata on vist ikka lõbusam!

    Täna arutasime Martaga, mis on "on" sõna eesti keeles. Oli raske seda vene keeles talle seletada. Seletasin umbes nii, et vaata, vene keeles ütleme "Каша (paus) вкусная". Ja "on" ongi see paus.

    Ja Marta on ka palju selliseid kõhklevaid "prügisõnu". Tuleb välja, et ma kasutan neid tohutult palju. Igavene kõhkleja olen.

    Aga ta ei räägi Armeenia keelt meil. Saab küll aru, ja vastab ikka vene keeles. Hm. MIda teha?

    ReplyDelete
  2. Ihih, Athena saaks vist vene keelega päris hästi hakkama, on-i pole vajagi :). Kusjuures mu õetütar Sanna just kurtis, et tal on vene keele tunnis praegu sellest on-i puudumisest nii raske aru saada, mineviku vormis ju kasutatakse!

    Ma arvaks küll, et pole vaja muretseda selle armeenia keele pärast. Väga hea ju, et aru saab, küll need sõnad talle ka suupäraseks saavad. Eks lapse areng käi ka lainetena. Mingi aeg on ehk vaja rohkem vene keelt ja siis vastupidi järsku?!

    Eks ma ka vähe muretsen, et Athena räägib eesti keeles juba suured jutud maha, aga inglise keeles on neil Mike-iga enamasit mingi arvude ja loomahäälte mäng juba pikemat aega. Aga see ka loomulik, kuna viimasel ajal on Mike palju ära olnud ja pole saanudki suhelda. Samas, mulle tundub, et Athenal aitab inglise keele mõistimse juures palju see, et ma ja Mike räägime seda omavahel. Te vist räägite omavahel vene keelt?

    Ja eks näis, kuidas tal see rotosi keel tulema hakkab :). Täna tundus juba parem see tema lasteaeda jätmine, kuigi nuttu oli ikka :S.

    ReplyDelete