Thursday, April 9, 2015

Toidust

Viimasel ajal kuidagi palju mõtlen sellele, toidule, söömisele ja kõigele muule. 

Võibolla seetõttu, et nüüd, kui paastuaeg sai läbi olen otsustanud ise paastuma hakata. Plaan selline, et teen nädalas ühe päeva ilma toiduta. No vaatab. Siiamaani (2 päeva) on see möödunud meeletu peavalu saatel, vähemalt pärastlõunaks. Ja täna avastasin, et peavalu tekkib tegelikult ka siis kui korralikult söön, aga kohvi ei joo. Seega, olen täiesti kindel, et mul on tekkinud mingi kohvisõltuvus. Vot see on see mõnusa ubadest värske kohvi jahvatava kohvimasina kodus omamise kõrvalmõju, eriti kui juua muutkui seda kõige kangemat. No vaatan, peaks vist võõrutama.

Ja siis veel see teema, toiduga seotud, et meil sai otsa meie aastane varu oliiviõli Leveranost, mis Mike-i isa meile postiga tellis. No sellest justkui polekski midagi, sest poes on ju ka Extra Virgin õli saadaval. Aga. See poe õli on lihtsalt kohutav! Täiesti rääsinud maitsega. Vähemalt see esimene sats, mida nüüd ostsime. Vastik! Aga sel aastal oli Leveranos ikaldus ja sealne õli hirmkallis, et tellida. Hmm, peab kuidagi ära elama. 

Veel. Et me enam magusat ei söö ja kodus ei oma. See ju tegelikult Mike-i plaan. Ta on nimelt täielik sõltlane. Isegi hullem kui mina. Eelmisel reedel käisid külalised ja tõid meile šokolaadikooki, mis oli ikka täielik pomm. Ma suutsin vaevalt ühe sentimeetrise viilu süüa ja mõtlesin, et nüüd veeren kaks nädalat. Nojah, aga kui külalised läinud ja Mike oma pikka õhtut veetmas, siis suutis ta pool sellest koogist üksi ära süüa ja ei saanud arugi, et rammu rohkem kui raha eest. Nojah, järgmisel päeval ma viskasin ülejäänud jäägi prügikasti ja Mike otsustas, et tema puhul aitab vaid 0-tolerants magusa suhtes, muidu sööb end lõhki. Ja nii saabki olema. Kui keegi külakostiks magusat toob, siis juhtub nii, et viisakusest ma ehk söön veidi, Athena sööb kindlasti hea meelega, Enn lakub ka veidi, Mike vist ei söö uldse ja ülejäänu peavad külalised nahka panema või sööb selle ära prügikast. Nii on. 
Ja tegelikult pole ju magus üldse maitsev. Kui ikka kuu aega üldse magusat ei söö, siis maitseb mulle kõik magus nagu sööks otse suhkrutoosist. Labane! Puuviljad sobivad küll, neil on hea magus maitse. Täna sõime päris maitsvat melonit. Näm. 

Aga mul on sellegipoolest hea meel, et saime poolteist nädalat tagasi ära maitsta ühe Devil's Food šokolaadikoogi.Tore on see seetõttu, et tehtud poest ostetud koogipulbrist, samast koogipulbrist, mida Mike-i ema kunagi 19-aastaselt reklaamis ja mille reklaam-pildid on meil raamituna köögiseinal juba aegade algusest peale. Ja seda lihtsalt müüdigi siinsamas meie kodupoes. 

8 comments:

  1. Oi ma avastasin enda jaoks just unelmate shokolaadikoogi. Kõu sünnaks teen kohe 2 tk! Panen autod ka kaunistuseks peale ja...retsept minu blogis ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aile, kas sa ei saanud jutust aru? Ma ei soovi mingeid šokolaadikoogi retsepte.... :D

      Delete
  2. Kui kummaline on see, et Super Moist on tegelikult olemas ja praegu! Nagu kui selguks, et kassid oskavad tõepoolest lendama.

    Ma alati imestan, kui tugevad on tegelikult kõik need ained. Kui ei ole tervise põhjusel kaua suhkrut söönud, tundus absoluutselt iga suhkru tera nii tapvalt magus. Kui Marta peaaegu suhkrut ei söönud, iga mahlalonks andis talle siiukse vunki, et ei saanud enam voodi magama. Kui praegu kohvitassi joon, olen tõsiselt high, nagu oleks muud aineid tarbinud, kontrollimata. Ausõna. Ma ju joon ainult taimeteesid tavaliselt. Ja siis meenub ka see, kuidas ma sessimagamatusest sõin šokolaadikommi ja see ajas mind peaaegu minestama.

    Aga, kui ära harjud, siis ei oleks peaaegu ka midagi. Inimene on ikka nii imeline.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kusjuures ma pole laste puhul seda magusa-aktiivsust täheldanud. Puuvilju ja marju söövad küll hoogsalt. Samas, kui sedasama mainitud kooki sõime, siis oli Athenal selline õnnis nautleja nägu ees. Athena sööks küll ainult suhkrut, kui lubataks.
      Kusjuures see harjumise asi ongi see, mis ajab segadusse, et kuidas see toit, mida kõik (harjumusest) sööme me tervisele tegelikult mõjub.

      Delete
  3. A tead, ma isegi ei ole kindel, et ta alati halvasti mõjub. Mul on näiteks sama asi ka piimaga: kui ei ole tükk aega joonud, siis on küll halvasti, aga siis harjub ära ja pole viga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nojah, aga igasugu veganite, paleolste ja toortoitlaste seisukoht ongi näiteks, et piim pole õige toit ning mõjubki halvasti. Et tekitab lima, mis omakorda igasugu ummistusi kehas ja haigusi. Võta siis kinni...

      Delete
    2. just nimelt. Ma vahel kaotan mõistuse piirid. Lõhe ei tohi süüa, sest meie lõhe on pärit Norra kasvandustest, kus neil koguneb ei tea mis aine, USA mandeid ei tohi süüa, sest California pumbatakse allmaavetest tühi ja see kokkub kokku, toormunas võib olla salminella ja 1000 muud nõuannet. Meedia peab meid ikka hirmudes hoidma. Hirmud. Kõva sõna. Huvitekitaja ja sõltvuste mootor. Nii mulle tundub.

      Delete
    3. Jah, elamine on ikka nii ohtlik :D

      Delete