Thursday, April 2, 2015

Värviline linn

Ennule ikka meeldib metroos "peitusemänge" mängida. See tähendab, et ta on veidike häbelik ja kui jääb kedagi vaatama ning see inimene vaatab vastu, siis tal läheb nägu naerule ning püüab silmad ära peita. No siis ta on nii nunnukas, et sageli hakkavad inimesed temaga mängima. Teevad nägusid või peidavad ka enda silmad kätte taha või kuhugi. Armas!
Metroos on muidugi väga palju erinevaid inimesi. 
Kord osutub selleks piilumängijaks siresäärne naistudeng.
Teinekord mõni töömehe mõõtu mees või kontoritöötaja. Kes neid täpselt teab.
Ükskord mängis Ennuga aga üks tõeliselt tumedanahaline aafriklane (aafriklane, kuna tal oli aafrika-kujuline kaelaehe kaleas). Lahedalt leidsid kontakti.
Siis mõtlesin, et see on ikka nii tore, et mu lapsed kasvavad üles sellises multi-kulti keskkonnas. Ma arvan, et nad ei oska märgatagi, et kellelgi on nahavärv teine või kolmas. 
Lisaks mustanahalistele on siin ka palju aasialasi, mustlasi, igasugust. Muidugi mitte nii palju, kui Stockholmis, aga kindlasti-kindlasti rohkem kui Tallinnas või mõnes muus Eesti linnas.  
Ma arvan, et see, et lapsed sellega maast-madalast harjuvad on lahe. Ma mäletan täpselt, kuidas mul endal see "harjumine" läks. 
Kui Leslie oli Tartus ja lihtsalt kõik tänaval möödakäijad pidid tulema ja küsima - kust sa pärit oled? Mis teed siin? Enamasti oldi viisakad, väga harva ülbed, aga see oli ikkagi meeletult kurnav.
Ja kui ma ise olin Kamerunis, siis täpselt sama moodi. Meeletu tähelepanu koguaeg. Uksest välja minnes pidi arvestama, et hetkegi ei saa olla "üksi".
Ja seeon ju nii loomulik tegelikult homo-rahvuslikus riigis. Teistsugune ongi huvitav ja eksootiline ja vehel hirmutav. Ja mul on hea meel, et mu lapsed õpivad teistsugust loomulikkust. 

Aga eile juhtus esimest korda, et kui lastega tänaval jalutasime/mängisime, lasteaiast naasesime, et üks naine meid eesti keelt kõnelemas kuuldes, tuli juurde ja teatas: "Te olete vales riigis." Nojah. Ta oli purjus. Ja selgelt üks nüri pliiats karbis. 

Kained soomlased ikka taluvad vaikides, kui me metroos lärmame ja muud jama korraldame :). 

2 comments:

  1. Aga Kõu sõimerühmas on suisa üks mulatineiu. Ja Kõu kallistas teda üks hommik niiiiiiiiii pikalt! Seal on sädet... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D
      Kui ma vaatan, kuidas me laste rühmas kallistusi jagatakse, siis peaks nende sirgudes grupiabielude seaduse vastu vötma :D.
      Tore!

      Delete