Tuesday, November 10, 2015

Tasuta ära

Tegin vahepeal Tartus sotsiaalset eksperimenti ja andsin hulga koduvahendeid inimestele tasuta ära. No oli vaja maja tühjaks saada ja sinna oli ikka üllatavalt palju kraami veel jäänud. 
Kirjutasin siis fb-sse Tartu Taaskasutuse lehele, et tulge sel-ja-sel päeval ja sel-ja-sel ajal võtma. Olingi Tartus ju vaid sel päeval. Paar pilti olin ka teinud. Kel huvi, kirjutagu mulle ja annan täpse aadressi. 

Mu eesmärk oli, muidugi, lihtsalt asjadest lahti saada, et ei peaks ise otsima hakkama kuhu või transporti orgunnuma. Ehk oleks olnud üllam abi vajavad inimesed/ heateoettevõtted üles otsida ja neile pakkuda, kuid neid polegi nii lihtne leida. Pealegi, järsku neil just poleks vaja olnud neid taldrikuid ja kahvleid.. Läksin lihtsama vastupanu teed. 

Ja lihtne oli see tõepoolest. Huvi oli suur. Üllatavalt suur. Ja asjad viidi pea kõik ära. Ainult kaks väikest kastitäit kraami palusin ühel sõbrannal veel taaskasutuskeskusesse viia. 

Aga miks nimetan seda sotsiaalseks eksperimendiks. Sest tegelikult oli päris huvitav kogemus see kõik kokku. 
See, kuidas mulle hakkasid kirjutama inimesed, kuidas neil on kaheksa last või mees on puudega või... (ei hakka täpsustama). Mind tegelikult väga hämmastas, kuidas nii paljud enda kohta sellist südantlõhestavad narratiivi räägivad. Teevad end ohvriks? Nimetavad kõiki neid haledust tekitavaid, kaastunnet nuruvaid nimetusi... Mind ju tegelikutl see üldse ei huvitanud. Kui teil on vaja, siis tulge ja võtke mida vaja. Mul on midagi, kõigile kindlasti ei jaguks, aga seda mida on, seda ju saab... Mina ju ei saa mite millegagi teie enda narratiivi positiivsemaks muuta. Pakun teile lihtsalt paari kaussi ja seepi. 
Ja muidugi oli ka neid, kes lihtsalt kirjutasid, olen huvitet, palun aadressi. Ehk oleks ka neil sama nõretav lugu olnud, aga õnneks nad seda minuga ei jaganud. 

Ma ei julgenud ligi olla, kui asju võeti. Läksin tuppa peitu. Aga õnneks keegi katkise kulmuga ära ei läinud :S ja karjumist ka ei kuulnud. Käed asjade järele käisid küll kiiresti :) ja 20min jooksul oli enamus asju ja inimesi juba ära läinud. Uh. 

Hästi läks. 

Nüüd oleks vaja siin sama korraldada. Aga viin vist pigem heategevuslikku taaskasutusjaama need liigsed asjad. Nii ei saa keegi mulle (jälle) oma elu-olu kurtma hakata.  

No comments:

Post a Comment