Saturday, November 28, 2015

Laevaelu

Me plaanime minna jaanuari esimestel päevadel Amsterdami. Lapsed polegi kunagi oma vanaisal külas käinud, nüüd siis plaan see viga parandada. Kuigi see vanaisa ei lase end "vanaisaks" kutsuda, eelistab olla Buzzicone. Tõepoolest on ta teisest vanaisast pea aasta noorem, kuigi sugugi mitte paksem :). Need kaks pole ka kunagi omavahel kohtunud. Ega vist kohtugi, kui just mingit ilmaimet ei juhtu.... 

Igatahes, seda plaani tehes hakkasin mõtlema, et millal ma viimati lennukiga sõitsin. See oli enne Finka sündi. Kevadel 2011 käisin USAs konverentsil. Ehk siis peaaegu 5 aastat pole mu jalg lennukisse astunud. Ootan huviga, kas on sel "maastikul" ka minu jaoks midagi uut ja uuenduslikku pakkuda. See, et lastega koos, muidugi, aga kas miskit veel on muutunud... 

See-eest olen ma ise, muidugi, muutumud täielikuks laevasõidukuruks. Praegugi istun siin ja kõigun Helsingisse. Seekord ilma põnnideta - nendega koos saabusin küll eile Tallinna, jälle laevaga. Laevaga, laevaga, laevaga. Seekordseks erisuseks on, et olen üüriautoga ja esimese otsa teen kruiisilaevaga. Viimane tähendab, et 2h piina on asendunud 3,5h piinaga. Purjakil soomlaste konsentratsioon on selgelt suurem (kuigi ma tegelikult ei tea, reeglina istun ju lastenurgas, mitte kohvikus, nagu praegu). Kõrvalbaaris mängib karaoke. Laevale tulles sain ka "joogikaardi", et 7EUR eest jooke lunastada. Õnneks sai selle eest ka kohvi, vett ja shokolaadi, muidu oleks ikka täielik autojuhi nöök olnud. 
Ja õhtul tagasi. Jälle laevaga. Vähemalt ilmateade lubas, et õhtul kõigutab vähem. Elame näeme. 

Huvitav, kas need igakuised (viimasel ajal isegi tihedamad) laevasõidud kompenseerivad selle ökojalajälje, mis mu lendamisest tegemata jääb? Ei tahaks ometi seda Maa keskkonda liialt säästa! :)

2 comments:

  1. Ohhh ma ju lendan jaanuaris 10ks päevaks Bankoki koolitusele. No üldse ei taha praegu..öömaja ka veel pole ja kes seda teab kui kaugel see stuudio sealt lennujaamast on ja oeh. Tahan kodus olla :( 14 h lendamist üle ookeani pole ka midagi sellist mida ootaks. Plaanin kõik kirjalikud instruktsioonud jätta et kellele ja kuhu hobused lähevad, mis stuudiost saab, elukindlustus lapse ja mehe tuleviku kindlustamiseks jne. Oeh.
    Aga lõpuks on seal nagunii s.taks äge ja olen häppi et käisin. Juu näen päikest ka, missiis et suurlinn.

    ReplyDelete
  2. Wow! Kindlasti tuleb äge reis, saad täistuurides oma asja teha! Igasugused kindlustused on muidugi väga olulised ja vist mitte ainult reisides...

    ReplyDelete