Friday, September 4, 2015

Zen

Viimasel ajal olen end kuidagi mingi mulli sisse sättinud. 
Kuidagi palju asju toimub. Palju negatiivset. Aga ma ei taha sellesse haakuda. Ei taha. Tahan olla kuskil eemal nii, et see negatiivsus ei jõua minuni. Ja see ei jõuagi. Ma tean, et ei jõua. Sest ma ei defineeri seda nii. Ei ole halb. Lihtsalt on. 

Ei ole halb see, et keegi on aeglaselt aga kindlalt liikumas surma poole. 
Ei ole halb see, et keegi peab end teisest paremaks ja ootab vabandusi vaid selle pärast, et ta arvab, et on ise teisest parem(ini käitunud).
Ei ole halb see, et keegi peab ennast paremaks teistest ja pistab põlema nende maja.
Ei ole halb see, et keskid nimetavad seda eelmist "vihakuulutajate" käepikenduseks ja peavad seega ennast paremaks neist "vihakuulutajatest" nägamata kui palju viha nad ise vihakuulutajat vihates loovad. 
Ei ole halb see, et korraldatakse mingit sõbralikku kontserti ja seeläbi defineeritakse õelust ja vaenu . 
Ei ole halb see, kui raha peab viskama vahest lihtsalt tuulde, sest keegi on kunagi jätnud poole tõest rääkimata omakasu huvides. Eks tal siis vedas. 

Keegi ei ole parem, miski ei ole halvam, miski ei ole parem, keegi ei ole halvem. Asjad ja inimesed lihtsalt on. Sest kui ma jätan välja negatiivsuse, siis jääb ju ka positiivne välja. Ka positiivsust pole olemas. 

Kui ma kellelegi naeratan, aga tema arvab, et ma irvitan ta üle. Võib ju nii olla. 

Ma ei ütle, et mu mull on neutraalne. Kindlasti mitte. Ka mina oskan jonnida ja vihastuda ja olla laisk ja tähelepanematu ja väsinud ja õel ja samas ka õnnelik ja rõõmus ja armastav ja hooliv ja nii edasi. See mull on mitmekülgne. Oma moodi. Aga kindlasti pole see kellestki parem, kuskil kõrgemalseisev, puutumatu ja mõjutamatu. Ei ole. 

2 comments:

  1. Minu mull on senimaani olnud väga positiivne ja roosa, kuid käis nüüd samuti, plõks, katki. Nüüd on selline...katkine kurb mull. Aga ehk läheb paremaks.

    ReplyDelete
  2. Su mulli lõhkus vist see, millele vihjasin oma kolmandas nimekirjapunktis anti-halbadest asjadest... Aga minu oma siiski mitte. Mu mull on täitsa terve ja elurõõmus. Sest ma ei tea ju tegelt, missugune äng seda inimest vaevas, kes nii käitus. Jajah, laste pealt juba on näha, et kui nad on ise pidanud end alla suruma, siis käitutakse ka ümbritsevatega halvasti. Ma arvan, et kriminaalid on sageli lihtsalt katkised väärkoheldud hinged ja süü on alati laiem kui see üks isik. Aga jah..
    Mu mull ehk lõhkeks (aga võibolla ka mitte siis), kui keegi füüsiliselt haiget saab või vägivaldselt surma. Põlenud majanurk, see kõlab pigem nagu appikarje, et palun aidake mul mu enda hirmudest üle saada.
    Näed siis, tunnengi parem inimestele kaasa ja mull täitsa ilus ja värvid säravad :).

    ReplyDelete