Sunday, September 27, 2015

Susserdamisest

See on ikka inimestesse nii sisse imbunud. Mitte ainult mingi Savisaar, mingi Tallinna sadam... Raske on leida inimest, kes ajab asju alati reeglite kohaselt ning maksab õiglaselt makse, tasu. Ja üllatusi tuleb siit ja sealt. Milleks susserdada? 
No näiteks pean ennem Estaga Soome sõitmist ajati käima loomaarsti juures talle ussirohtu andmas. Seda tuleb reeglite kohaselt teha 24h kuni 5 päeva enne sõitu. Loomaarst näeb, et  koer neelab rohu alla ning annab selle kohta allkirja passi. 
Aga nüüd siis arstile helistades. Esiteks räägiti juttu, et miks te apteeki ussirohu järgi ei lähe... (seletasin). Siis öeldi, et ahah, me saame teile selle tableti siin kätte anda ja annate siis koerale kodus (seletasin, et mul pole vaja tabletti vaid soome sõiduks arsti allkirja, et loom on rohtu saanud). Ahah, no aga siis tuleb teil ju visiiditasu ka maksta (nojah, tuleb, siis tuleb). Sain aja kirja. 
Ja kui siis arsti juures olin sai rohi antud. Aitäh arstile, kes seda Esta kurku toppis, mulle see tegevus ei istu :S. Ag akui arst hakkas allkirja kirjutama passi, siis... 
- Mis kuupäeval te sõidate?
(vastasin)
- Ahah, no sinna on kolm päeva. Siis saan ikka tänase kuupäeva siia kirjutada.
- Muidugi, sellega ma ju arvestasin.. 
Ja pööritasin aga silmi. Milleks? Milleks on vaja niimoodi susserdada sellise tühise asjaga?  Teeme ära, kui mingid tobedad reeglid nii nõuavad. Ehk on need kellelegi olulised (ma ei tea neid soome veterinaaride argumenti nii hästi, et miks nad seda ussirohu andmist nõuavad. Ju on põhjust.). Mul ei ole midagi selle vastu, kui pean visiiditasu maksma, miks te sellest kõrvale tahate hiilida - teie enda töö ja vaev võiks ju tasutud saada? See pole mulle mingi vastutulek. 
Ei saa aru, milleks susserdada? Elu on muidu igav?
Susserdada, susserdada, susserdada. 

No comments:

Post a Comment