Sunday, June 5, 2016

Roosa kiiver

Finka kannab ainult kleite. Seelikuid ka. Ja õues ikka pükse ka kleidi all, sest lasteaias nii palutakse ja lasteaia hoov on tolmune. Aga püksid ja särk on küll harukordne juhus tema seljas. Nii juba pea kaks aastat Sellest ajast, kui ta sai enda riideriiuli piisavalt madalale, et ise riideid valida. Tegelikult enne seda oli tal ka periood, kus minu pakutud kleidid üldse ei sobinud ja vaid püksid kõlbasid - vat mis kõik kirjutades meelde tuleb. Aga nüüd - kleidid, kleidid, vahel sobib ka seelik. 
Ja las ta siis kannab. 

Enn kleite ei kanna. Vahel küll koduse mängu käigus on kandnud. Siis on peamiselt Finka see, kes on teda riietanud. Või selle mängu ja oma kleidid välja pakkunud. Ennul on kuidagi tekkinud palju oranže riideid - talle need meeldivad. Aga on ka siniseid, rohelisi, punaseid. Tal on kuidagi eriti värvikirev riidekapp. 
Ennul on mõned lillad särgid. Enn teab, et lilla värv on väga ilus värv Üks neist lilladest on ta lemmik särk - mootorratta.  Samuti teab ta, et roosa on ilusvärv. Kui näeb tänaval kellegi seljas roosasid riideid, siis osakb kommenteerida, et need on ilusad. Hiljuti kandis ta ka ise roosasid tossusid. Need olin Finkale ostnud eelmisel kevadel, agajäid talle kohe väikseks. Ennule mahtus, aga õige pea selgus, et need ei pea tasakaaluratta-sõidule vastu. Teadupoolest on jalgadega pidurdamine seal põhiline tegevus ja nii jalanõud hävivad. Siiski. Talle väga meeldisid need. Roosad.  Samuti kannab ta ka rattasõidul roosat kiivrit. See oli lihtsalt hinna-kvaliteedi suhte pärast hea ost. Ja ilus. Minu meelest, aga ka Ennu enda meelest. Talle see meeldib (ainult ei meeldi see kinnitamiskoht, mis on vahel juhtunud nahka näpistama - ohjah, kiivrielu)

Aga. Olen tähele pannud, et need roosad tossud ja roosa kiiver tekitab inimestes huvitavaid reaktsioone. Vahel hämmingut. Vahel lihtsalt sügavamat, uurivamat pilku. Otseselt midagi ütlema pole tuldud ja ma pole ka märganud, et keegi Ennu tüdrukuks oleks nimetanud (seda arvatakse küll sageli, et lapsed on kaksikud). Meil (mul) on nagu mingi väike provotseeriv sotsiaalne projekt käsil...

Tegelikult olen ise veidi hämmingus, et see siin üldse reaktsiooni tekitab. Soomlased on suht väviline seltskond - just rõivaste valikul. Sellist klassikalist musta näeb siin tänaval harva. Värve on palju ja see mulle tohutult meeldib. Aga samas, sellised soolised erisused on ikka suht juurdunud ja üldse mitte nii neutraalsed kui teoorias räägitakse...

Huvitav, kas Eestis tuledaks mind sõimama, et olen poisile roosa kiivri ja tossud kanda andnud... :D
(see viimane väide vajab vist minu raputamist, et ma nii õelalt arvan)

No comments:

Post a Comment