Monday, October 17, 2016

Lapsed üksinda koju?

Huvitav, mis vanuses võiksid lapsed jääda üksinda koju?

Einoh, ikka nii, et ma lähen ära vähamalt tunnikeseks poodi või koeraga pikale jalutuskäigule või midagi linna toimetama... Tunnike vähemalt, ag aka kauem.

Lugesin Sipsiku raamatut. Seal jäi Anu esimest korda üksi koju 5-aastaselt. 

"Vana vahva lasteaia" luulekogus tundub, et lapsi jäetakse ka nooremana üksi koju. Seal enamasti need näited, mis pahandustega lapsed hakkama saavad...

Samas on neid kuulujutte, kuidas 9-aastase lapse üksi koju jätmine on toonud vanematele sotsiaaltöötajad kaela. Eestis neid jutte vist pole, aga eestlased räägivad soomalste kohta... 

Ütleme nii, et ma vahel olen katsetanud. Küll mitte pikemalt kui 15 min. Põhjuseks Estaga jalutamine. Et lapsed vaatavad multikat ja ma käi ära. Aga on ka olnud, et nad mängu süübinud ja ma jalutan koera. Või siis kui nad magavad ma lippan Estaga õue...

Aga pikemalt küll veel ei julge. Isegi 10min kaugusel asuvase poodi ei julgeks minna piima tooma. Rattaga saaks ju kiireminigi.. Siis pigem joome vett. Või noh... reeglina ma siiski oskan sellist logistikat välja mõelda, et kõik vajalikud poest toodavad asjad on kodus olemas ja ei peagi kuhugi minema, kui juba mõusalt kodus olemine ja mäng lahti. Poodi saab ju lapsed kaasa võtta häda pärast, ka Estaga jalutama. Eks nad tulevadki. 

Mis ma siis pelgan? No tegelikult pelgan neid pättuseid, mis nad teha võiksid. Juba niigi käib meil pidev mööbeldamine ja diivanipatjadega ümberehitused. Siis olen neile ka liiga palju krõlli-lugusid lugenud. Või muid inspiratsioonipakkuvaid lugusid. Plastiliin ahjus ja suhkrutoosist vaja noolida... Ei, tänan. 

No ja siis võib muidugi igasugu ootamatuid õnnetusi juhtuda, millele lapsed veel adekvaatselt reageerida ei oskaks. Vist võib... Kui fantaasial lasta lennata, siis võib kõike juhtuda. Veel ja veel. 

Imelik. Nüüd irjutades tundub see aeg ikka mägede taga, mil lapsed võiksid üksi kodus olla. Neile ei meeldi ju isegi üksinda teisel korrusel olla ja öösel poevad ka kaissu. 

Vara veel neid mõtteid mõelda. 

No comments:

Post a Comment