Saturday, October 15, 2016

Pasticciotti

Istuvad praegu ahjus ja küpsevad. Minu traitsiooniline M-i sünnipäevaüllatus. Kasutan tegemiseks seda retsepti: LINK. Aga taigent teen poole vähem ja kookide vormimiseks on mul silikon-muffinivormid. Täna sai sellest kogusest 8 "muffinit". Taigent jäi veidi üle ja kreemi ka, aga arvestades, et kreemile tuli jahtudes kile peale, siis ei jäänud järgi midagi. Seda kile ju ei kasutanud.

Jah, see on mu traditsiooniline M-i sünnipäevahommiku üllatus. Seekord sai tehtud mitu päeva hiljem ja pole üllatus. 

Mitu päeva hiljem, sest teda polnud oma sünnipäeval kodus. Ja üllatus pole mitte seetõttu, et ta igal aastal mäletaks, et ma neid nüüd hommikul salaja küpsetama hakkan - ta ei mäleta mitte kunagi (5 aastat nüüd järjest) ja see on täiesti hämmastav! 

Aga. Seekord meenutas talle seda ta isa paar päeva enne sünnipäeva. Ta isa mäletab, et mul on selline komme. Ihihiii. No mõni aasta tagasi tuli ta isa meile paar nädalat pärast sünnipäeva külla ja siis ma küpsetasin talle ka. Ehk seetõttu... Aga tegelikult ma arvan, et seetõttu, et Pasticciotti on midagi tohutult südamelähedast neile, kes on kasvanud üles Lõuna-Itaalias. Justnagu M-i isa. No tegelikult on M-i jaoks muidugi ka, kes palju oma suvesid seal veetnud. Ja ka minu jaoks - piisas ühest korrast ja meeldejäävast mälestusest. 

Lõuna-Itaaliast ja M-i isast rääkides tuli veel meelde... Ta müüs Copertino lähedal olnud suvekodu maha. Mul on tegelikult hästi kahju, et sinna vaid paar korda sattusin. Kahju, et seda kohta enam pole. Aga samas endine omanik on ülirõõmus Esiteks asus seal maja (väga armas maja), mis oli pea üleni illegaalselt ehitatud ja tänapäeva Itaalias seda niisamalihtsalt enam andeks ei saa. Teiseks on neil eelmisest suvest sealt üks väga-väga ebameeldiv mälestus.. Nojah. Ja ega keegi eriti tihit sinna enam ei jõudnud. Suvel seal ju ka meeeletult palav jne, jne.... Igatahes, see koht on läinud. 

Juba tuleb head lõhna, aga 20min ahjus küll ei piisa. 
Uh, ma olen neid juba täna tervelt 2h teinud. Tavaliselt tegin taigna ja kreemi eelmisel õhtul valmis ning hommikul jäi vaid vormimise ja ahj panemise vaev, aga seekord arvasin,et hommikul on aega küll ja on ka. Aga ma polegi niimoodi kokku arvutanud, kaua aega läheb.. Uh. Ikk aläheb. Eks ma pole nii vilunud ka - kord aastas ju vaid saab neid küpsetada.. 

Varsti, varsti, varsti.... 

No comments:

Post a Comment